landscape landscape landscape landscape landscape landscape landscape landscape landscape landscape

تجربه

تجربه همکاری با شرکت‌های بزرگی مانند همراه اول در سال‌های گذشته نشان ‌می‌دهد این گروه قادر است در فضای مِه‌داده‌ها علاوه بر بهینه‌سازی کسب و کار موجود، با کشف بازارهای جدید موجب ایجاد مزیت‌های رقابتی برای سازمان‌ها گردد

مسئله‌محور بودن

کار ما با یک مسئله مشخص آغاز می‌شود. ما با تاکید بر حل واقعی مشکلاتی که در سازمان‌های داده محور بروز می‌کند تلاش می‌کنیم به صورت مؤثری در کوتاه‌ترین زمان به ارتقای مجموعه کمک نماییم.

چالاکی در حل مسئله

برای تحلیل مِه‌داده‌ها همیشه نیاز به سخت‌افزارهای پرهزینه نیست. ابداع الگوریتم‌های بهینه به همراه تکنیک‌های کار با مِه‌داده‌ها ما را قادر می‌سازد به سرعت وارد مراحل عملیاتی حل مسئله شویم.

نوآوری

برای اغلب مسائلی که در حوزه داده‌کاوی مطرح می‌شوند راه‌حل‌های از پیش تعیین‌شده‌ وجود ندارد. تسلط به دانش‌های پایه، ما را قادر می‌سازد مسائل را در جزئی‌ترین سطوح آن تحلیل و الگوریتم‌های جدیدی برای حل آن‌ها پیشنهاد دهیم.

معرفی

هسته اولیه شرکت شمارا در سال ۱۳۸۹ با همکاری چند نفر از اعضای هیئت علمی و دانشجویان تحصیلات تکمیلی در دانشکده علوم ریاضی دانشگاه صنعتی شریف شکل گرفت. هدف از تأسیس این گروه بهره‌گیری از دانش ریاضی، آمار و علوم کامپیوتر در مدل‌سازی مسائل داده‌محور برای حل مشکلات صنعتی کشور بود. شرکت شمارا با محوریت تحلیل داده و با توسعه ابزارهای مدیریت مِه‌داده‌ها (Big Data)، یادگیری ماشینی و تصویرسازی، گنجینه هماهنگی از دانش و تکنولوژی را در کنار تجربه برای خدمت‌رسانی به کسب و کارهای داده‌محور فراهم کرده است.

خدمات

معماری

معماری تحلیل مِه‌داده‌ها (‌‌‌Big Data) در شرکت شمارا براساس بهینه‌ترین ابزارهای روز دنیا با تمرکز بر ساختارهای توزیع‌شده شامل ویژگی‌های زیر طراحی شده است:

  • سیستم‌ یکپارچه برای مدیریت داده‌های ساختاریافته و بی ساختار
  • مقیاس‌پذیری سیستم در مرتبه پتابایت
  • پردازش‌های موازی محاسبات با عملکرد بالا

صنایع و مساله‌ها

صنایع ارتباطى و مخابراتى

شناخت هوشمندانه مشتری، شناسایی تقلب و نواقص سیستم

تجارت الکترونیک و خرده فروشى ها

شناخت بهتر بازار، تبلیغات هدفمند

دولت و نهادهاى حاکمیتى

نظارت مؤثر، بهینه‌سازی خدمات، استفاده هوشمندانه از منابع

حمل و نقل

پیش‌بینی و مدل‌سازی ترافیک،کنترل هوشمندانهٔ ترافیک

سلامت و بهداشت

تحلیل داده‌های حوزه سلامت برای پیشگیری و درمان بیماری

موسسات مالى و بانکى

اعتبارسنجی مشتریان، شناخت بازار، جلوگیری از تقلب

گاز نفت و پتروشیمى

هوشمندسازی اکتشاف و استخراج و نظارت

آموزش

علم‌سنجی، آموزش‌های شخص‌محور، شناسایی نیازها و مهارت‌ها

سامانه توصیه‌گر کالا

پیشنهاد دهنده کالا، خدمات تبلیغات و سرویس برای افزایش بهره‌وری و کاهش زمان تصمیم

تبلیغات هدفمند

.هدف‌گیری مخاطبان و شناخت نیازهای آنها موجب بهره‌وری هرچه بیشتر تبلیغات خواهد شد

ارایه داشبورد هوشمند اطلاعاتى

تحلیل به هنگام انبوه داده‌ها به نمودارهایی که قدرت تصمیم‌سازی ما را افزایش دهند و مدیران را در تصمیم‌سازی سریع و موثر یاری دهد.

آنالیز معنایى

ارزش‌دهی متون، خلاصه‌سازی و استخراج ویژگی‌ها برای فهم هرچه بهتر متن‌های شبکه‌های اجتماعی و نظرات

تحلیل شبکه هاى اجتماعى

یافتن عوامل پنهان در بازار و الگوهای سودمند به منظور افزایش شناخت مشتری

شناسایى هوشمند بازار

استفاده از یادگیری ماشینی، عمیق و تقویتی در جهت تصمیم‌گیری فعالیت‌ها و انتخاب‌های بهینه

هوشمندسازى فرآیندها

استفاده از یادگیری ماشینی، عمیق و تقویتی در جهت تصمیم‌گیری فعالیت‌ها و انتخاب‌های بهینه

مقابله با تقلب و تخلف

شناسایی تقلب و مقابله با آن برای تضمین درآمد از عناصر اساسی کسب و کارهای دیجیتال است

افزایش وفادارى و مقابله با ریزش مشترى

شناسایی عوامل علاقه‌مندی مشتریان و یافتن احتمال نارضایتی برای جلوگیری از ریزش

شخصى سازى فرآینده

کاهش هزینه‌های تبلیغاتی و کمک به انتخاب بهینه مشتریان

خیابان آزادی، دانشگاه صنعتی شریف، مجتع خدمات و فناوری، واحد ۳۱۵، دفتر تحلیل و تصویر داده شمارا

دفتر تهران، تلفن

۰۲۱-۶۶۱۶۶۳۱۵

تهیه تصاویر