مدیریت درآمد و قیمتگذاری پویا
بازارها به عنوان بستر مبادلهی کالا و خدمات نقش مهمی در رشد و پویایی اقتصاد ایفا میکنند اما پیشرفت فنآوری مفهوم سنتی بازار را در دوران ما متحول کرده است. امروزه با مثالهای متنوعی از بازارهای برخط مواجه هستیم. انواع خردهفروشیهای اینترنتی، سامانههای حمل و نقل، سامانههای گسترده تهیهی خدمات، و … که دامنه و کارایی مبادلات را افزایش دادهاند. این بازارهای مدرن در عین حال این امکان را در اختیار ما قرار دادهاند که بتوانیم با تحلیل انبوه دادههایی که تولید میشود روشهایی برای افزایش کارایی بازار بیابیم که از مهمترین ارکان آن تعیین درست و بهینهی قیمتها است. قیمتگذاری درست در عین حال که به افزایش درآمد منجر خواهد شد، به تخصیص بهینهی منابع و بهرهوری بیشتر کمک خواهد کرد. هدف قیمت گذاری پویا ارائه خدمات به مشتریان درست با قیمتی مناسب در زمان مناسب است.
یک الگوریتم قیمتگذاری پویا با پیشبینی رفتار مشتریان و رصد کردن بازار در هر لحظه قیمت محصولات را مطابق با تقاضا در جهت افزایش سودآوری و رضایتمندی مشتریان تعیین میکند. پیشگامان استفاده از این دانش شرکتهای هوایی بودهاند، در حال حاضر جز ارکان اصلی کسب و کار بسیاری از شرکتهای حمل و نقل هوایی و ریلی، هتلها و خردهفروشیها است.
شمارا با کمک ابزارهای یادگیری ماشین و با تحلیل دادههای گذشته یک سازمان رفتار مشتریان را در آینده پیشبینی میکند و با حل مسألههای بهینهسازی ریاضی استراتژیهای قیمتگذاری با هدف افزایش درآمد شرکت تعیین میکند. برای دریافت اطلاعات بیشتر میتوانید به نشانی https://fishomar.shomara.ir مراجعه کنید.